RSS

Buletin Utama

11 Aug

Gerakan Pemuda Kahfi = NII = Radikal

 

13 responses to “Buletin Utama

  1. AGK

    11/08/2009 at 8:58 pm

    Kn bagus klu ada gbr suasana di dalam ‘gua’ ni…

     
  2. Kaslan 33

    12/08/2009 at 8:25 am

    Pergh…….. Mewahnya…. Siap boleh beli BM tu……….

    Ni harta aku jugak, coz aku pun pernah “menyumbang” (dipaksa bayar infaq, abis duit aku untuk bagi dia kaya)…. Mereka kata kononya sebagai “JIHAD” lah…. Memang mereka ni gologan radikal yang menipu, hidup nak menipu sahaja tak selamat dunia dan akhirat…. Hidup tak bahagia….

    Jauhi NII!!!

     
  3. zam

    12/08/2009 at 10:20 am

    kaslan,

    bukan seorg dua yg duitnya dilaburkan kesitu..malah ada yg sudah bertahun2 duit habis dilaburkan..bukan ratus, malah ribu, belas ribu, puluh ribu..

    tp sedihnya, bukan duit sahaja yg perlu kite tekankan dan fikirkan..tp ajaran yg disampaikan itu yg terpesong dari akidah yg btol..duit boleh dicari..tp akidah jika sudah lari dari landasan sebenar?.bagaimana agaknya nasib di SANA nanti?.semoga dijauhi dari semua..amin..

     
  4. suarasumbang

    12/08/2009 at 11:44 am

    yes btol.. akidah yang perlu dirisaukan.. bukan akidah yang terlibat aje yang perlu difikirkan.. tapi akidah semua umat islam diluar sini… even kalau dia tak ikut pun.. kena fikir jugak akidah dah ke mana?

     
    • Abu Git

      12/08/2009 at 1:25 pm

      agreed… seperti yg dinyatakan oleh Mufti Perak, umat Islam diserang dari byk penjuru…

      Sudah la kita diserang dari luar seperti hedonism, yahudi dan sbgnya, skrg even dari dalam, seperti ajaran sesat (GPK contohnya).

      Secara halus, mereka menghancurkn umat islam dari dalam, sehingga mengakui diri mereka sebagai nabi dan rasul dan menyamakan NII dengan Allah.

      Umpama duri dalam daging.

       
      • zam

        12/08/2009 at 6:57 pm

        yea btol tu..ajaran sesat ini adalah satu dari serangan2 itu..apa salahnya jika salah satu dari serangan itu dihapuskan?ditumpaskan?..agar tiada lagi yg etgrpengaruh..sebagai umat Islam boleh kita tumpukan kepada serangan yg lainnya pula..bukan mentaliti yang mana mentafsirkan sesuatu mengikut logik akal sahaja..

         
      • SUARAJAGAT

        12/08/2009 at 7:13 pm

        saya ingin sgt menghapuskan semua serangan itu

         
      • zam

        12/08/2009 at 7:36 pm

        saya sokong..insyaAllah…=)

         
  5. al-kahfi

    12/08/2009 at 9:29 pm

    kesian…sampai ada yg buat loan, guna study loan untuk bina negara dalam negara… tapi yg gune sape? hehe…

    paling kelakar beli makanan dari “negara”… tapi bende beli kat kedai luar jual balik suruh umat beli.. markup gile babi… buduh…

     
    • SUARAJAGAT

      13/08/2009 at 8:00 am

      keh..keh..keh..milo, nescafe, kuih raya, kurma dll…mark up tinggi, riba berleluasa..
      eh..kereta BMW bkn org kafir yang buat ker?
      kenapa x beli kereta made in NII?

       
  6. ayah pin

    05/09/2009 at 10:00 am

    sbnrnya apayg korang bljr tu betul.tp korang tesilap pilih jalan… nk tnya sket pd krang yg mengomen ni.. stlh korang keluar r ajaran sesat tu .korang dh kembali kepada jln yg benar ke? setahu aku la.. sistem yg diredho oleh allah hanya islam…habis tu sistem apa lak kt malaysia ni?islam ke? mcm tk percye je…kalau diperhhatikan dgn mendalam kt malaysia ni dh teruk pun.. kalau kita baca surah al maidah ayt 50 tu Allh tnyaa pada siapa ek? walaumacamna un Maalysia ni memang sah sistem jahiliah kalau ikut pandangan Allah la.. ikut pandngan mausia meman tk blh ..knp
    lihAT LA DGN MATA HATI….

     
  7. abi besar

    09/06/2010 at 1:18 am

    aku rasa dorang ni tak salah…ajarannya pun tak salah…ajaran tuhan beb alquran tu…cuma sesiapa yg tidak ada otak tu….susah ler nak buat pertimbangan…yg salah orangnye ler…dah menyimpang…maka islam yg dapat nama…

     
    • suarajagat

      09/06/2010 at 6:30 pm

      berdasarkan kajian dan risikan yang dilakukan oleh pihak berkuasa agama, ajaran tersebut adalah bertentangan dengan Islam.

      Anda boleh merujuk dan bertemu sendiri dengan Ustaz Aizam, pegawai di JAKIM..

      Malah saya mencabar semua pimpinan NII untuk bertemu dan berdebat secara terbuka dengan pihak JAKIM atau Jabatan Agama di negeri2.

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: