RSS

Kaitan Kesesatan NII KW9 Dan al-Qiyadah al-Islamiyah

20 Aug

Selama seminggu abi-abi Gerakan Pemuda Kahfi yang ditangkap telah ditahan reman oleh pihak berkuasa Malaysia. Penahanan mereka menjadi tamparan hebat buat pergerakan NII Wilayah Malaya. Malah, NII KW9 di Indonesia juga terkejut dengan apa yang berlaku.

Yang amat menghairankan, mengapa pimpinan-pimpinan atasan GPK tidak datang ke balai polis berkenaan untuk membantu membebaskan pengikut-pengikut mereka yang ditangkap ini?

Mengapa pimpinan yang selama ini takbur dan amat yakin bahawa pihak polis dan jabatan agama tidak akan mengambil tindakan terhadap GPK tidak datang ke IPD Seremban membantu pengikut-pengikut mereka?
Apakah pemimpin-pemimpin ini sendiri sebenarnya penakut dan kecut perut untuk berhadapan dengan pihak PDRM?

Ya, itulah kenyataannya. Ketika pengikut kesusahan, tiada pun bantuan dihulurkan. Ini jelas menunjukkan mereka hanya mempergunakan dan mempermainkan pengikut-pengikut ini sebagai alat untuk mencapai kesenangan diri sendiri. Pengikut memikul beban sedangkan para pemimpin masih lagi bersenang lenang.

Disamping itu, SJ ingin sekali membawa para pembaca untuk melihat perkaitan di antara NII KW9 dan sebuah lagi ajaran sesat yang terdapat di Indonesia iaitu al-Qiyadah al-Islamiyah. Pemimpinnya Ahmad Mushaddeq mengaku diri sebagai seorang nabi dan isi kandungan ajarannya adalah sama dengan apa yang dibawa oleh NII KW9.

Mengapa? Ikuti video ini sehingga akhir dan anda akan tahu sebabnya. Selamat menonton.


Ahmad Mushaddeq adalah antara pendukung awal NII KW9.

 

26 responses to “Kaitan Kesesatan NII KW9 Dan al-Qiyadah al-Islamiyah

  1. Teguh

    21/08/2009 at 11:02 am

    Assalamualaikum..

    Kepada mereka yang Anti-SJ, klip video ini antara contoh-contoh gejala masalah akidah dikalangan anak muda Malaysia mula berputik. Mereka mengunakan kitab suci al-Quran sebagai hujah untuk mengelirukan akidah umat Islam. Mereka tidak berdisplin dalam mentafsir dan menghurai pengertian al-Quran. Malah mereka bukan ahlinya.

    Bersama-sama membanteras gejala masalah akidah dikalangan umat Islam.

    Anak muda sekalian,

    Sebagai alternatif kepada mereka yang hendak mendalami ajaran Islam,

    Dekatilah wahai anak muda dengan Masjid-masjid ditempat anda. Antara mereka yang mendapat rahmat dan perlindungan Allah adalah; mereka yang hatinya setiasa bertaut dengan Masjid. Sebagai contoh Masjid di Bandar Tun Razak, Masjid di Damansara, Masjid as-Syakirin di Gombak, Masjid Sultan Salahuddin di Shah Alam, Masjid Di Raja di Klang dan pelabagai lagi sedang giat memperkasakan masjid sebagai wahdah tranformasi ummah. Aktiviti tadabbur al-Quran, Tajwid al-Quran, Tafsir al-Quran, Nuzul al-Quran, Qiamullail dan pelbagai lagi turut di adakan. Sempena ramadhan al-mubarak ini lebih banyak lagi aktiviti-aktiviti yang boleh memperolehi halawatul Iman (kemanisan Iman).

    Insyaallah dalam mendepani masa akan datang, anak muda akan menerajui serta memakmurkan rumah-rumah Allah dengan bertunjangkan Akidah dan Syariat Islam.

     
  2. anti SJ

    22/08/2009 at 4:29 pm

    2:44. Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaktian, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?

     
    • SUARAJAGAT

      24/08/2009 at 7:15 am

      SJ tak baca Taurat..

       
      • suriabajahitam

        24/08/2009 at 1:00 pm

        stupid

         
      • anti SJ

        24/08/2009 at 6:53 pm

        SJ stupid..bukak la KITAB AL QURAN SURAH AL BAQARAH AYAT KE 44. kalau SJ menidakkan ayat ni,sama saja SJ tak terima AQ. SJ dh tersesat akidahnya.

         
      • SUARAJAGAT

        25/08/2009 at 7:33 am

        🙂 saya tau ayat tersebut dalam surah al-Baqarah.

        1.
        “Mengapa kamu suruh orang lain (mengerjakan) kebaktian, sedang kamu melupakan diri (kewajiban) mu sendiri,”

        memadamkan api kesesatan NII merupakan tanggungjawab bg diri saya sebagai seorg muslim.

        2.

        “padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidaklah kamu berpikir?”

        saya telah menjawab, SJ tak baca Taurat..
        cuba anda kaji asbabul nuzul ayat tersebut dan kemudian belajarlah bertadabbur

        bacalah satu artikel yg pernah saya nukilkan dlm blog ini tidak lama dahulu Perlunya Rujukan Muktabar.

         
    • OnDaStreet

      25/08/2009 at 9:04 am

      anti SJ,
      boleh tolong providekan kitab taurat x? nak jugak tgk dan baca…

      kalau boleh, bagi sekali zabur dan injil ye.. yang asli…

      ~ OnDaStreet

       
    • al-kahfi

      25/08/2009 at 9:43 am

      NII jalan tunggal masuk syurga?
      maksudnya penduduk palestin yang takde kad pengenalan/tidak beri ID oleh Israel dan tak boleh buat MOU2/tawaf di Ka’bah Indramayu (thus, separuh binatang) mati masuk neraka la ye..

      sape buat M1 tak buat M2 kan belum cukup Islam.. pegi Indon baru sah syahadatnya.

       
      • gurlz-gurlz

        26/08/2009 at 8:33 am

        cakap x serupa bikin…..

         
      • al-kahfi

        27/08/2009 at 3:23 pm

        cakap apa my dear?

         
  3. harris

    22/08/2009 at 8:30 pm

    Selamat berbuka…

    Dan ada orang-orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudharatan, untuk kekafiran dan untuk memecah belah antara orang-orang mukmin serta menunggu kedatangan orang-orang yang telah memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu. Mereka Sesungguhnya bersumpah: “Kami tidak menghendaki selain kebaikan.” Dan Allah menjadi saksi bahwa sesungguhnya mereka itu adalah pendusta.
    – SURAH AT-TAUBAH AYAT 107-

    Janganlah kamu bersembahyang dalam mesjid itu selama-lamanya. Sesungguh- nya mesjid yang didirikan atas dasar taqwa sejak hari pertama adalah lebih patut kamu sholat di dalamnya. Di dalamnya mesjid itu ada orang-orang yang ingin membersihkan diri. Dan sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bersih.
    – SURAH AT-TAUBAH AYAT 108-

     
    • sapi emas

      24/08/2009 at 6:55 pm

      masjid tu masjid kat indon yg beso gedabab tu ler-jangan solat dalam tu selama-lamanya.

       
      • batu

        25/08/2009 at 8:50 am

        masjid tu dibina atas dasar bermegah-megah2. Tapi solat actual tak buat pun.

        Abi2 ni tak solat pun, dah lama tak sujud dekat Allah yg menciptakan langit dan bumi tapi sujud dekat “Allah” yg mencipta MAZ. Sebab tu hati mereka dah keras cam batu.

         
  4. Hamba Allah

    24/08/2009 at 10:34 am

    Salam Ramadhan al Mubarak..

    SURAH AL-HUJURAT AYAT 11
    ‘Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim’.

    SURAH AL-HUJURAT AYAT 12
    ‘Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani’.

     
    • sapi emas

      24/08/2009 at 6:55 pm

      ramadh=panas

       
  5. harta

    28/08/2009 at 10:08 am

    aaaaaaaa

     
  6. SSS

    29/08/2009 at 12:14 pm

    Tuan,

    Maafkan kami kerana membuat jemputan kepada Tuan secara am seperti dibawah:-

    Yang berbahagia Dato/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

    Dengan segala hormatnya kami memaklumkan bahawa kami akan melancarkan portal “Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)” di

    http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com.

    Kami menjemput anda untuk melayari laman web tersebut selepas Sambutan Merdeka 12tengahmalam pada 31 Ogos 2009. Anda dipersilakan untuk melayari tab “e-patriot”

    (http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/)

    di mana kami telahpun menyenaraikan laman citra anda di bawah senarai “e-patriot” (“Patriots with blog entry”). Kami ingin merakamkan rasa penghargaan kami yang tidak terhingga di atas sokongan anda secara langsung ataupun secara tidak langsung terhadap Kempen SSS ini apabila, anda telah memuatkan sekurang-kurang satu tulisan/artikel/bahan di laman citra anda. Terima kasih di atas sokongan anda terhadap Kempen SSS ini.

    __________________

    It is our honor to inform you that we will be launching “Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)” portal at

    http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com.

    Please visit the website after the 12midnite Merdeka celebration on 31 August 2009 and check out the “e-patriot” tab

    (http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/).

    We have listed your blog site under the “e-patriot” list (Patriots with blog entry). We wish to record our upmost appreciation for your support toward SSS campaign by having at least one blog entry/article/item, written in support of the SSS campaign, directly or indirectly. Thank you for your support toward the SSS campaign.

    Terima kasih.
    Satu Sekolah Untuk Semua

    rujukan Artikel Tuan

     
  7. wasatiah

    29/08/2009 at 4:39 pm

    1.1 – Bismillahirrahmanirrahim

    2.89 -Dan setelah datang kepada mereka Al Qur’an dari Allah yang membenarkan apa yang ada pada mereka, padahal sebelumnya mereka selalu memohon (kedatangan Nabi) untuk mendapat kemenangan atas orang-orang kafir, maka setelah datang kepada mereka apa yang telah mereka ketahui, mereka lalu ingkar kepadanya. Maka laknat Allah-lah atas orang-orang yang ingkar itu.

    2.101 -Dan setelah datang kepada mereka seorang Rasul dari sisi Allah yang membenarkan apa yang ada pada mereka, sebahagian dari orang-orang yang diberi Kitab melemparkan Kitab Allah ke belakang (punggung) nya seolah-olah mereka tidak mengetahui (bahwa itu adalah Kitab Allah).

    2.145 -Dan sesungguhnya jika kamu mendatangkan kepada orang-orang yang diberi Al Kitab, semua ayat, mereka tidak akan mengikuti kiblatmu, dan kamu pun tidak akan mengikuti kiblat mereka, dan sebahagian mereka pun tidak akan mengikuti kiblat sebahagian yang lain. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan mereka setelah datang ilmu kepadamu, sesungguhnya kamu kalau begitu termasuk golongan orang-orang yang zalim.

    2.211 -Tanyakanlah kepada Bani Israel: “Berapa banyaknya tanda-tanda yang nyata, yang telah Kami berikan kepada mereka”. Dan barang siapa yang menukar ni`mat Allah setelah datang nikmat itu kepadanya, maka sesungguhnya Allah sangat keras siksa-Nya.

    2.213 -Manusia itu adalah umat yang satu. (Setelah timbul perselisihan), maka Allah mengutus para nabi sebagai pemberi kabar gembira dan pemberi peringatan, dan Allah menurunkan bersama mereka Kitab dengan benar, untuk memberi keputusan di antara manusia tentang perkara yang mereka perselisihkan. Tidaklah berselisih tentang Kitab itu melainkan orang yang telah didatangkan kepada mereka Kitab, yaitu setelah datang kepada mereka keterangan-keterangan yang nyata, karena dengki antara mereka sendiri. Maka Allah memberi petunjuk orang-orang yang beriman kepada kebenaran tentang hal yang mereka perselisihkan itu dengan kehendak-Nya. Dan Allah selalu memberi petunjuk orang yang dikehendaki-Nya kepada jalan yang lurus.

    10.93 -Dan sesungguhnya Kami telah menempatkan Bani Israel di tempat kediaman yang bagus dan kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik. Maka mereka tidak berselisih, kecuali setelah datang kepada mereka pengetahuan. Sesungguhnya Tuhan kamu akan memutuskan antara mereka di hari kiamat tentang apa yang mereka perselisihkan itu.

    40.66 -Katakanlah: “Sesungguhnya aku dilarang menyembah sembahan yang kamu sembah selain Allah setelah datang kepadaku keterangan-keterangan dari Rabb Tuhanku; dan aku diperintahkan supaya tunduk patuh kepada Rabb Tuhan Pengatur semesta alam.

    10.18-Katakanlah: “Hai manusia, sesungguhnya telah datang kepadamu kebenaran (Al Qur’an) dari Tuhanmu, sebab itu barang siapa yang mendapat petunjuk maka sesungguhnya (petunjuk itu) untuk kebaikan dirinya sendiri. Dan barang siapa yang sesat, maka sesungguhnya kesesatannya itu mencelakakan dirinya sendiri. Dan aku bukanlah seorang penjaga terhadap dirimu”.

    17.15 -Barang siapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barang siapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan mengazab sebelum Kami mengutus seorang rasul.

    27.92 -Dan supaya aku membacakan Al Qur’an (kepada manusia). Maka barang siapa yang mendapat petunjuk maka sesungguhnya ia hanyalah mendapat petunjuk untuk (kebaikan) dirinya, dan barang siapa yang sesat maka katakanlah: “Sesungguhnya aku (ini) tidak lain hanyalah salah seorang pemberi peringatan”.

    39.41 -Sesungguhnya kami menurunkan kepadamu Al Kitab (Al Qur’an) untuk manusia dengan membawa kebenaran; siapa yang mendapat petunjuk, maka (petunjuk itu) untuk dirinya sendiri, dan siapa yang sesat maka sesungguhnya dia semata-mata sesat buat (kerugian) dirinya sendiri dan kamu sekali-kali bukanlah orang yang bertanggung jawab terhadap mereka.

    68.7 -Sesungguhnya Tuhanmu, Dia-lah Yang Paling Mengetahui siapa yang sesat dari jalan-Nya; dan Dia-lah Yang Paling Mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

    4.44 -Apakah kamu tidak melihat orang-orang yang telah diberi bahagian dari Al Kitab? Mereka membeli (memilih) kesesatan (dengan petunjuk) dan mereka bermaksud supaya kamu tersesat (menyimpang) dari jalan (yang benar).

    4.116 -Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, dan Dia mengampuni dosa yang selain dari syirik itu bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barang siapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya.

    5.77 -Katakanlah: “Hai Ahli Kitab, janganlah kamu berlebih-lebihan (melampaui batas) dengan cara tidak benar dalam agamamu. Dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu orang-orang yang telah sesat dahulunya (sebelum kedatangan Muhammad) dan mereka telah menyesatkan kebanyakan (manusia), dan mereka tersesat dari jalan yang lurus.”

    6.117 -Sesungguhnya Tuhanmu, Dia-lah yang lebih mengetahui tentang orang yang tersesat dari jalan-Nya dan Dia lebih mengetahui tentang orang-orang yang mendapat petunjuk.

    60.1 -Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil musuh-Ku dan musuhmu menjadi teman-teman setia yang kamu sampaikan kepada mereka (berita), karena rasa kasih sayang; padahal sesungguhnya mereka telah ingkar kepada kebenaran yang datang kepadamu, mereka mengusir Rasul dan (mengusir) kamu karena kamu beriman kepada Allah, Tuhanmu. Jika kamu benar-benar keluar untuk berjihad pada jalan-Ku dan mencari keridaan-Ku (janganlah kamu berbuat demikian). Kamu memberitahukan secara rahsia (berita) kepada mereka, karena rasa kasih sayang. Aku lebih mengetahui apa yang kamu sembunyikan dan apa yang kamu nyatakan. Dan barang siapa di antara kamu yang melakukannya, maka sesungguhnya dia telah tersesat dari jalan yang lurus.

    10.10 -Hamdalah

     
    • HAMBA ALLAH

      01/09/2009 at 1:17 pm

      Alhamdulillah..:)

       
    • al rijal

      09/06/2010 at 1:43 am

      alhamdulillah….bacaan yg sedap lagi mantap…sungguh tertil ya,,…sedap lagi enak….kenyang saya dengarkannya….

       
  8. sejagat.nusantara

    01/09/2009 at 6:49 am

    Salam semua,

    Buat para sahabat yg membantah suara jagat, biadab sungguh anda.. melempar dengan murah ayat2 Allah di sini. Apa yang anda cuba buktikan? memperdagangkan kalamullah di sini tanpa memikir akibat.

    Kembalilah ke jalan Allah yang Maha Perkasa. Bertaubatlah. Jangan sekali-kali melampaui batas. Perbanyakkan ibadah sempena bulan Ramadhan al-Mubarak ini..

    Masih banyak lagi perkara yang perlu diutamakan. Bangsa Melayu masih tertindas. Agama Islam masih dicemuh. Kita di sini mengeruhkan lagi keadaan.

    dari .sejagat.nusantara.
    Ampun dipohon, tulang dibanting.

     
  9. ayah pin

    05/09/2009 at 9:49 am

    suara jgt yg alim..kamuni di phk benarkah?sy konpius.?sj je nk join kt sini…kalau kamu di phk bnr …apa yg kamu dh lakukan dlm hidup kamu?kamu dh benar2 melaksanakan perintah allah speti mana org2 terdahuly beriman melaksanakan?ataupun kamu yg tidak betul?katakanlah kamu di phk bnr…apa prog2kamu dlm penyatuan umat islm hri ini?kalau ada buktikan d org2 ramai.stkt menulis artikal shj tp tk membenar pun ayt2 Allah sprti mana apa y aLLH MAHU biar tk payah..bnykan dosa je…

     
  10. Atas Nama Sang Pencipta

    08/09/2009 at 12:14 pm

     
  11. IMAN

    09/09/2009 at 9:38 am

    BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM…..

    Wahai Sahabat seangkatan dengan KU….marilah kita jauhi blog yang sia2 ini…. Kembalilah kita kepada Fokus Utama….Biarlah mereka dengan cara mereka….Setinggi mana pun hujah anda mereka tidak akan faham…. Oleh itu, daripada kita membuang masa dengan berdebat, lebih baik kita gerkakan MISI kita. Akan bertambah lagi dosa klalau kita terus menerus berbalah disini. Allah itu tidak Zalim….jika ada Salah kita yang lari dari landasan yang benar, Allah akan balas perbuatan kita…. Perjuangan kita hanya AL-Quran dan Sunnah.

    Semoga Allah swt memberkati mereka yang btl2 memperjuangkan ISLAM yang HAQ dengan ikhlas walaupun ada segelintir yang telah menyelewengkan landasannya.

    HAQ menghukum hanya pada Allah swt…. sesekali kita tidak layak mengadili sesuatu yang bukan HAQ kita… Kita bukan Malaikat untuk menghukum orang sedangkan tiada NAS yang menyatakan gerakan mereka mereka yang ingin menegakkan ISLAM salah. Tiap apa yang kita buat sebesar zarah pun Allah swt akan nilai….

    Janganlah kalian berjiwa lemah………TERUSKAN PERJUANGAN ANDA…(61.14)

    ALHAMDULILLAHIROBILALAMIN………

    AMIN

     
    • Muhammad Qayyum

      09/09/2009 at 9:49 am

      Sayangnya, saya begitu bersungguh – sungguh menerangkan hakikat tauhid, hakikat iman, hakikat perkara ghaib. Dengan harapan anda akan terbuka hati untuk mengkaji dan meneliti semula, tetapi anda lebih senang bersifat tertutup dan lebih mempercayai abi – abi anda. Kenapa anda tidak mahu balik kepada ulama’ – ulama’ yang benar – benar ikhlas berjuang? Yang siang dan malam menyampaikan ayat – ayat Allah tanpa mengira penat dan lelah, tanpa minta sesen pun duit rakyat. Kembalilah ke jalan yang benar IMAN. Saya sukakan semangat anda umtuk memperjuangkan Islam, tetapi berjuanglah atas landasan yang benar. Takkanlah daripada ribuan ulama’ yang bertebaran di dunia. Yang mewarisi ilmu – ilmu Islam yang disepakati semua ini anda mahu abaikan dan turuti bulat – bulat pimpinan kumpulan anda? Bukakanlah mata hati anda yang sebenar – benarnya.

      Saya teringat satu frasa yang cukup popular di kalangan aktivis – sktivis gerakan Islam;

      “Kami adalah umat yang datang membebaskan perhambaan sesama makhluk kepada perhambaan kepada Pencipta Makhluk”

      Marilah bersama kami.

       
  12. 9:33

    25/11/2009 at 5:05 am

    BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM…..

    Wahai Sahabat seangkatan dengan KU….marilah kita jauhi blog yang sia2 ini…. Kembalilah kita kepada Fokus Utama….Biarlah mereka dengan cara mereka….Setinggi mana pun hujah anda mereka tidak akan faham…. Oleh itu, daripada kita membuang masa dengan berdebat, lebih baik kita gerkakan MISI kita. Akan bertambah lagi dosa klalau kita terus menerus berbalah disini. Allah itu tidak Zalim….jika ada Salah kita yang lari dari landasan yang benar, Allah akan balas perbuatan kita…. Perjuangan kita hanya AL-Quran dan Sunnah.

    Semoga Allah swt memberkati mereka yang btl2 memperjuangkan ISLAM yang HAQ dengan ikhlas walaupun ada segelintir yang telah menyelewengkan landasannya.

    HAQ menghukum hanya pada Allah swt…. sesekali kita tidak layak mengadili sesuatu yang bukan HAQ kita… Kita bukan Malaikat untuk menghukum orang sedangkan tiada NAS yang menyatakan gerakan mereka mereka yang ingin menegakkan ISLAM salah. Tiap apa yang kita buat sebesar zarah pun Allah swt akan nilai….

    Janganlah kalian berjiwa lemah………TERUSKAN PERJUANGAN ANDA…(61.14)

    ALHAMDULILLAHIROBILALAMIN………

    AMIN

    sokong amin…
    biarlah SJ dan sejagatnya dgn caranya..sesiapa yg sudah tahu beza antara Haq & Bathil teruskan perjuangan dan di blog ini bukanlah tempat perjuangannya. Tinggal dan ignore je.. mereka adalah diantara orang2 yg belum memahami.
    9:33- “….menangkan agama; walaupun org Musyrik tdk menyukai.”

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: